یکشنبه ۱۱ اسفند ۹۸ | ۱۷:۱۶ ۵۳ بازديد
الگوريتم جديد اينستاگرام چيست؟ درست زماني كه فكر ميكنيم الگوريتم اينستاگرام را دريافتهايم دوباره تغيير ميكند. هدف اينستاگرام سرگرم كردن مخاطب است و بدين منظور سعي در بهتر كردن فضاي اپليكيشن خود دارد و دائما استراتژي هايش را تغيير ميدهد. به منظور اطلاع از آخرين تغييرات با همراه باشيد.
الگوريتم جديد اينستاگرام و عملكرد آن
الگوريتم جديد اينستاگرام , قوانين جديد اينستاگرام , تغييرات جديد برنامه محبوب اينستاگرام. الگوريتم جديد اينستاگرام به گونهاي طراحي شده كه همانند الگوريتم سابق آن، اگر قصد ماندن در كسب و كارتان را داريد بايد به آن پايبند باشيد. هرچند ممكن است شما را حذف نكند اما عقب ماندن از رقبايتان را در پي خواهد داشت. اينكه الگوريتم جديد اينستاگرام تا اين روز از سال جديد ميلادي چگونه پيش رفته است بهصورت جهاني مورد بررسي قرار گرفته و صرفا منظور از آن تغييرات در كشور ما نيست، اما اينستاگرام در ايران هم يك شبكه اجتماعي پر طرفدار است، و بهتر است كه شما نيز از الگوريتمهاي جديد آن مطلع باشيد تا بتوانيد عملكرد بهتري در آن داشته باشيد. موارد مهمي در الگوريتم جديد اينستاگرام وجود دارد كه در ادامه به آنها ميپردازيم. اما قبل از آن لازم ميدانيم مروري بر الگوريتم قبلي اينستاگرام داشته باشيم.
الگوريتم سابق اينستاگرام
يكي از موضوعات مهم در اينستاگرام نرخ درگيري مخاطبان يا همان engagement rate است. كه هدف اينستاگرام نيز از طراحي الگوريتمهاي جديد بالا بردن اين نرخ است. در سال 2019 الگوريتم اينستاگرام به گونهاي طراحي شد كه همهي پستهاي شما را به تمام مخاطبانتان نمايش نميداد، بلكه هركاربري كه با پستهاي شما تعامل داشته باشد، مثلا لايك كند يا كامنت بگذارد، پستهاي شما را بيشتر مشاهده ميكند. اين الگوريتم اينستاگرام دو پيامد داشت، يكي اينكه به پستهايي كه بيشترين تعامل را با كاربران دارند پاداش ميداد و پاداش آن نمايش دادن پست شما در صفحهي اصلي اينستاگرام به افراد است.دوم اينكه به ارتباط شما با فالوورهايتان اهميت ميدهد و اولويتبندي الگوريتم آن براي نمايش پستها، نه تنها براساس تعامل افراد با آن پيج است بلكه به ارتباط صاحب پيج با فالوورها و مخاطبين خود نيز اهميت ميدهد.
الگوريتم جديد اينستاگرام در سال 2020
همانطور كه سالهاي قبل براي موفقيت در كسب و كار اينترنتي و فعاليت بايد الگوريتمهاي اينستاگرام را ميدانستيم و به آن عمل ميكرديم، اطلاع از الگوريتم جديد در سال 2020 موجب ميشود همسو با پيشرفتهاي اينستاگرام پيج و كسب و كار شما پيشرفت داشته باشد. درگيري كاربران يا به اصطلاح Engagmente از گذشته تاكنون مورد توجه فعالين اينستاگرامي بوده و است، كه گاه متوجه ريزش آن بودهايم.
ريزش درگيري كاربران دلايل مختلفي دارد كه يكي از آنها را كاهش كيفيت محتوا عنوان كردهاند. البته نبايد فراموش كنيم كه رفتار كاربران اينستاگرام به واسطه تغييرات الگوريتم اينستاگرام رفتاري سينوسي بوده و فقط مختص به اين چند وقت اخير نيست. با اين وجود ما در اين چند سال، اغلب شاهد ريزش درگيريها مانند كم شدن لايكها، فالو و كامنت ها بوده ايم. در ادامه چند مورد از موارد مهم تاثير گذار الگوريتم جديد اينستاگرام را شرح ميدهيم تا با رعايت آن بتوانيد نتايج خوبي از فعاليت در اين پلتفرم بدست آوريد.
فالو در مقابل فالو ( فالو آنفالو)
اينستاگرام هم مانند ساير پلتفرمهاي مشابه به منظور ايجاد ارتباط، طراحي شده و هدف آن تعامل افراد است. اما اين اپليكيشن داراي محدوديتهايي است از جمله تعداد فالو كردن و آنفالو كردن! تعداد افرادي كه ميتوان دراينستاگرام فالو كرد نامحدود نيست و از جايي و تعدادي به بعد، اينستاگرام جلوي اين كار را ميگيرد، و دليل آن را جلوگيري از اسپم (spam) ميداند. بنابراين شما بايد دقت كنيد كه تعداد فالوهايي كه در ساعت انجام ميدهيد از حد خاصي تجاوز نكند و حين انجام كار به قرار دادن پستهاي جديد و كامنت و ارتباط با مخاطبانتان نيز مشغول باشيد.
پس بهتر است كه فرآيند فالو كردن شما فالو براي فالو نباشد اما اگر تازهكار هستيد و فالوورهاي شما پايين يا صفر است ميتوانيد براي شروع از اين روش به صورت دستي استفاده كنيد، و صد تا هزار فالوور كه جذب كرديد (يعني حدود 5 فالو در ساعت بيشتر انجام ندهيد) تا همين كافي است و سعي كنيد فالوورهايي كه فعال هستند را براي مدتي طولاني حفظ كنيد و آنفالو نكنيد.